Degenen die een marathon racen, moeten een zorgvuldige balans vinden tussen een lichtgewicht schoen waarmee ze al hun kracht kunnen benutten en met net voldoende kussen om te beschermen tegen het beuken van 26,2 mijl.

Onze recensenten hebben de meeste raceflats die we hebben kunnen testen voor races van meer dan een halve marathon niet aanbevolen, maar er zijn verschillende minimale of lichtgewicht opties aanbevolen, naast één raceflat.

Afgelopen weekend heb ik een week een halve marathon gelopen na een volledige race van 26,2 mijl. De volledige marathon verliet me een ernstig acuut geval van plantaire fasciitis, of meer specifiek een spierontkalking Nike Cortez Mens van de abductor hallucis. Er waren enkele gebeurtenissen die hebben geleid tot deze snelle voetblessure van mij, maar het werd echt een belangrijk probleem bij mijl 13 van de marathon. Elke stap produceerde een doordringende brandende pijn die door mijn boog liep. Ik heb mijn best gedaan om mijn looppatroon niet te wijzigen, omdat ik elders op mijn been geen overmatig letsel wilde veroorzaken. Ik miste mijn doel met ongeveer 7 minuten en werd gedwongen de volgende dagen een cam walker te dragen om te hinken. Ik nam de volgende 7 dagen vrij van rennen, wat enorm hielp. (Blijf op de hoogte voor een blogpost over de mythen van taps toelopen en maakt het uit hoeveel je loopt in de dagen voorafgaand aan een race.)

De dag voorafgaand aan de halve marathon had ik nog steeds last van beklemming en pijn in mijn boog. Ik was niet van plan een PR voor mijn halve marathon in te stellen, maar Nike Air Max 270 Damen wilde het comfortabel met mijn vrouw lopen en mijn voet niet bezeren. Het juiste was om niet te rennen. Maar is dat echt ooit een optie? In het slechtste geval zou ik het herstel van mijn voet stoppen of verlengen. Ik besloot om mijn boog te masseren met een voetroller van Thera-Band. Van diepe weefselmassage of myofasciale afgifte is aangetoond dat het pijn van plantaire fasciitis vermindert en de flexibiliteit verhoogt. 1,2 Flexibiliteit kan om een ??aantal redenen worden belemmerd, waaronder fasciale beperkingen. Fascia is bindweefsel dat spieren, zenuwen, bloedvaten omringt en structuren van het lichaam verbindt. Fascia kan worden beperkt als gevolg van letsel, ziekte, inactiviteit of ontsteking. Deze beperkingen kunnen de flexibiliteit, kracht, uithoudingsvermogen, motorische co?rdinatie verminderen en leiden tot grote hoeveelheden fysieke pijn.

De Scott T2C Evo is een Nike Air Max 97 Femme performance-schoen die net voldoende demping biedt voor lange afstandswedstrijden in een lichtgewicht pakket.
Wat de T2C Evo onderscheidt, is zijn unieke rocker-vorm, die een stabiel platform biedt, een iets snellere omzet bevordert en subtiel een middenvoetaanval aanmoedigt.

Recensent Jim waardeerde de adaptieve kwaliteiten van de schoen tijdens de latere fasen van zijn lange runs, toen hij worstelde met slordig lopen. Bekijk Jim's recensie voor meer informatie.

Ik gebruikte de voetroller periodiek ergens van 5 minuten tot 15 minuten meerdere keren gedurende de dag op zaterdag en aan het eind van de dag liep ik zonder pijn. De opluchting die ik ervoer was vrij indrukwekkend. Omdat ik het gebruik van diepe weefselmassage voor plantaire fasciitis niet in mijn praktijk gebruik, besloot ik de huidige literatuur te herzien. Hieronder zijn twee artikelen waarvan u misschien baat zult hebben bij het lezen, maar om samen te vatten, er zijn Nike Roshe Run Donna fysiologische voordelen die resulteren in zowel genezing als pijnverlichting door diepe weefselmassage van gewonde spieren en pezen.

Dus terug naar de halve marathon. Ik was in staat om met minimale pijn aan mijn voet te rennen en had geen problemen in de daaropvolgende dagen die volgden. Hoe kan ik dit verklaren? Simpel gezegd, de spierkrampen beschermen zichzelf tijdens een blessure, en door het te masseren en de diepe fasciale weefselvlaktes, wordt de pijnkrampcyclus verminderd.

Met ongeveer $ 13 bereikt de Thera-Band voetroller dit effect vrij goed. Ik heb de effecten gezien van overijverige massage door therapeuten en hardere deegrollers die niets meer doen dan meer pijn en ontsteking veroorzaken. Deze voetroller is zacht, maar stevig genoeg om een ??comfortabel therapeutisch effect te produceren. Ik raad het ten sterkste aan.