Van de achterkant van de rugzak tot de voorkant, ik denk dat het normaal is om dit soort gedachten te hebben. En deze waren van mij. Ik begreep dat het hebben van hen niet noodzakelijk slecht was. Waar het om gaat is wat we daarna doen zodra we ze hebben.

Zich wentelen in zelftwijfel en de handdoek in de ring gooien is een slechte volgende stap. De angst en onzekerheid herkennen en vervolgens op zoek gaan naar een positieve volgende stap is een veel betere. Op dit moment dachten mijn gedachten af ??naar de woorden van Dave Warth, mijn collegebaan Nike Air Max 2017 Femme en langlaufcoach. Ik herinner het me nog, die dag zei hij tegen me: "Je kracht is je kracht." Op momenten als deze helpen zijn woorden me om mijn volgende stap te zetten.

Coach Warth wist dat er genoeg anderen in de vijver waren die ronduit sneller konden rennen dan ik. Maar hij erkende ook dat ik sterk was, in staat was om vol te houden wanneer dingen moeilijk of lang werden. Natuurlijk waren er genoeg dingen die de andere hardlopers hadden die ik leek te missen. Toch was er iets dat ik bezat dat me hielp het speelveld een beetje te egaliseren: mijn kracht.

Toen ik afgelopen weekend op Twitter kwam, de discussie over de training van Kilian zag en de toevloed van ontoereikendheid voelde, herinnerde ik me vroegere tijden toen ik me zo voelde. Ik heb op veel startlijnen gestaan ??met jongens wier korte afstandswervelingen de deuren van de mijne blazen. Maar terwijl ik op die Adidas Zx 750 Damen lijnen stond, heb ik de woorden van Coach Warth onthouden en gebruikt om mijn eigen race te lopen. Ik bezit mijn eigen soort talent, en gelukkig is het voor mij een vaardigheid die een lange weg gaat in de bizarre sport van ultrarunning.

We hebben allemaal onze specifieke sterke punten, en we hebben allemaal onze eigen zwakke punten. En soms helpt onze kracht ons misschien gewoon om onze zwakte te verbeteren. Dat mijn voetsnelheid bijvoorbeeld zwak is, wil nog niet zeggen dat ik er niet aan werk. Een deel van snel worden is sterk worden, en ik breng hier veel tijd door in de bergen om dat te doen. Een ander deel van snel worden is, nou ja, snel rennen. Dit jaar heb ik, terwijl ik me op UTMB voorbereidde, goed en snel gewerkt. Het voelt alsof het een tijdje geleden is sinds ik me daar echt op heb gericht.

Beneden in de stad Manitou Springs onder Barr Camp, heeft het Garden of the Gods-park een onverharde ‘track’ waarop ik Nike Air Max Command Damen intervallen doe. De lus, die eigenlijk een parcours is, is licht rollend en zeer loopbaar. De weide die het omringt is mooi, de rode rotsen eromheen zijn inspirerend en de majestueuze Pikes Peak die in de verte oprijst, is echt een beeld.

Over het algemeen is het een spectaculaire plek, en ik heb er echt een keer per week genoten van trainen. De armen en benen pompen, de longen ophijsen en de aarde snel onder mijn voeten zien bewegen, dat voelt goed. Ik beweeg doelbewust, omarm zowel mijn sterke als mijn zwakke punten en streef ernaar mezelf te verbeteren. De grotere hardloopwereld in het algemeen en de UTMB-startlijn in het bijzonder zijn behoorlijk grote vijvers, en het is een leuke en waardige poging om te proberen ze te bereiken als de beste versie van mijn eigen unieke zelf.

Toen ik zwanger was, nadat ik was gestopt met rennen, waren mijn gedachten aan mijn terugkeer naar racen. Het was meer dan een jaar geleden dat ik echt diep gegraven en geracet had.

Ik heb al mijn PB's opgeschreven over afstanden van 5k tot halve marathon. En toen nam ik een rekenmachine en voegde 10% toe. Ik besloot dat dit mijn doel voor het volgende jaar zou zijn. Ze zagen er nog steeds behoorlijk uitdagend uit voor iemand die tegen de tijd dat ze weer goed liep, over twee jaar geen PB zou hebben ingesteld.

Ik bereikte Nike Air Max 270 Mens mijn parkrun-doel vorige maand, en nu was het tijd om de 10k aan te gaan.

Ik ging naar de Britse 10k, met dank aan een PR-plaats. Het is een grote race met veel mensen om over de startlijn te komen. Ik zat in de derde startpen in de eerste golf, dus ik was snel weg te komen en de lopers daalden vrij snel uit zodra we over de lijn kwamen.