Ernstig. Het is een echte vraag. Ik denk dat ik al eerder 5K heb geracet en hoewel ik tijdens mijn training snel werk, is het vasthouden Nike Air Zoom Pegasus 34 Damen van een paar mijlen van minder dan 7 minuten niet mijn sterkste punt. Mijn onervaren plan was om te proberen tussen 6: 30-7 minuten voor alle 3 mijl te spijkeren. Dat tempo IS NIET comfortabel voor mij en ik ben er ook zeer onbekend mee, maar het doel was om de 5K ergens tussen 19-21 minuten te voltooien. Dat zou me genoeg tijd geven om mijn schoenen te verwisselen, mijn shirt te veranderen en terug te keren naar het begin waar ze 'hopelijk' nog steeds koralen vrijlieten. Ik gokte dat ik een venster van 20-25 minuten had om terug te keren naar het begin (meer details over het plan hier).

Ik ging helemaal naar de voorkant van Corral 1 ... nou ja, zo dichtbij als ik me op mijn gemak voelde. Ik was helemaal rechts, misschien 1-2 personen terug van de startlijn. Ik voelde me bijna 'elite'. Maar laten we kijken hoe het gaat.

Wauw. Asics Gel Lyte 3 Dames Dat was onverwachts. Ik ging duidelijk veel te snel. Ik heb ingecheckt bij de halve mijl marker en ik was op 3 minuten. Ik maakte een mentale notitie dat ik te snel ging en moest proberen het ongeveer 10 seconden terug te trekken ... maar dat registreerde duidelijk niet in mijn benen.

Er was een ommekeer in de buurt van de 1,5 mijl marker. Een man vertelde me: "Jullie gaan de verkeerde kant op, kom de helft rennen." let verder op mijn horloge. Misschien onbewust wilde ik het niet weten. Ik wist dat ik langzamer ging rijden, maar ik bleef maar denken aan nog een mijl. Ik denk dat ik het om 6:45 zag knipperen en dacht ok, Nike Air Max 95 Mujer dat is gemiddeld, dus ik ben goed.

Ik zag veel bekende gezichten op de lus terug omdat deze behoorlijk wijd open was. Ik gokte dat er minder dan 10 mensen voor me zaten. Ik waardeerde alle shout outs op de terugweg www.bloominponies.co.uk ... het maakte de mijl zeker aangenamer en een beetje surrealistisch.

Ik was duidelijk opgebrand nadat ik de eerste 2 mijl zo hard had gelopen. Ik hield het nauwelijks vol. Deze mijl was opgebouwd uit zeer korte gedachten die ongeveer zo gingen: waar is die finish, waar is de finish? Je moet blijven rennen, je moet terug naar het begin. 20 minuten, je kunt nog steeds 20 minuten maken. Er was niemand vóór genoeg om te vangen en de persoon achter me was niet dichtbij genoeg om me te passeren, maar ik gebruikte absoluut de gedachte "word niet gepasseerd". Toen ik de finish naderde, zag ik mensen met een lint naar me Nike Cortez Uomo toe komen en nadat ik de lijn was overgestoken, brachten ze die omhoog. De hardloper die achter me lag, werd uiteindelijk de eerste vrouw.

"Maar waarom doe je het?" Ik werd dit vaak gevraagd voordat ik SnowDublin deed. Terwijl mijn niet-lopende vrienden en collega's gewend zijn geraakt aan het idee dat ik hardlopen leuk vind, was het idee dat twee keer zo hard rennen misschien twee keer zo leuk was, een sprong te ver. Maar het is waar, de belangrijkste motiverende factor voor het doen van SnowDublin was omdat we dachten dat het misschien een beetje een lachertje was. Als je naar het geluid van Snowdonia en Dublin hebt geluisterd, weet je dat het op dit vlak een missie was.

Naarmate het raceweekend dichterbij kwam, ging het niet alleen om plezier maken. Het ging erom te zien wat mogelijk was. Katie had eerder dit jaar 39 mijl Asics Gel lyte 3 Damen gerend op de Connemara Ultra Marathon, maar ze was sceptisch over hoe 26,2 mijl lopen op DOMS met haar benen zou dalen. Ik heb nooit meer dan een marathonafstand gelopen (tenzij je de sprint meet die mij en Liz deden om vorig jaar op tijd op de Manchester marathon te komen). Dat twee keer doen in een weekend was een beetje een onbekende.

We waren verstandig dat weekend: we renden in een ontspannen tempo, we aten veel, we liepen over de heuvels en we hadden plezier. We ontsnapten zonder een blaar of zwarte teennagel tussen ons (hoewel ik veel beha schaafde. Blijkt dat het daar wreef). We brachten de dag na de marathon van Dublin cake door en slenterden rond Dublin verrast door hoe goed onze benen aanvoelden. Ik keerde terug naar huis, nam 11 dagen (en telde) af met hardlopen en besloot toen dat ik ja verder kon rennen.

Een paar Nike Air Zoom Spiridon Damen maanden geleden ben ik (samen met de helft van Twitter) in januari naar Capital to the Capital gegaan, maar ik heb het maar aan een paar mensen verteld. Ik wilde niet meegesleurd worden door de menigte en wilde mezelf de ruimte geven om na te denken of mijn lichaam klaar was om verder te gaan. Sinds ik terugkom uit Ierland, heb ik me ook aangemeld voor een parcours van 80 km door Parijs, dat eindigt bij de Eifeltoren.

Waarom wil ik verder rennen? Het is een vraag die ik al heb gehad en die ik de komende maanden nog meer zal krijgen. Het antwoord is echter hetzelfde als de vorige keer: omdat ik denk dat het leuk zal zijn en om te zien wat ik kan doen. Dat, en ik hoorde dat er cake zal zijn!