Toen Whole Foods Market contact met me opnam om een ??pre-race maaltijd te delen, was mijn eerste gedachte om te delen wat ik eet voorafgaand aan de racedag: PASTA. Het is een nietje in de routine-raceweek van de meeste hardlopers en ik wilde een eenvoudige versie delen, evenals een versie met opties die je op elke dag van de week kunt hebben.

Ingredi?nten: Tomaten, knoflook, balsamicoazijn, oregano, zout, extra vergine olijfolie, pasta
Toevoegingen: spinazie, champignons, feta-kaas

Ik heb de marinarasaus in Nike Air Max Command Femme een blender gemaakt, het is vrij eenvoudig en je kunt de smaak naar wens aanpassen. De First Lady eet haar pasta gewoon, dus haar bord was vrij eenvoudig. We hebben een kant van ma?s toegevoegd om ervoor te zorgen dat ze wat www.simadelpulpo.es groenten op haar bord krijgt. Ik heb ook eerder wortels in de saus gemengd als een andere optie om ervoor te zorgen dat groenten betrokken zijn bij het eetproces. Het voegt een andere smaak toe aan wat sommigen overwegen, normale pastasaus. Voor ons heb ik apart champignons en spinazie gebakken in een aparte pan om bovenop de pasta toe te voegen met wat feta-kaas. Als dit een raceweek was, zou ik de pasta zonder de champignons, spinazie en feta eten, maar het toevoegen van deze opties helpt om dingen door elkaar te halen - voeg wat gemalen rode paprika toe voor wat kick!

In het afgelopen jaar dat ik de Adidas Zx 700 Damen hardloopgroepen van mijn beginners leid, hebben mijn hardlopers me veel geleerd over hardlopen. Ik dacht arrogant dat ik degene was die al het onderwijs gaf en zij zouden degenen zijn die het leren deden, maar het is een tweerichtingsverkeer.

Mijn beginnende hardlopers beginnen één minuut achter elkaar te rennen en elke week vergroten we geleidelijk de afstand of tijd dat ze rennen totdat, hey presto, ze een half uur non-stop rennen. Voor sommigen is het geen rechte lijn van 1 tot 30 minuten - soms kunnen ze niet zo ver lopen als de week ervoor. Dit is normaal en hoewel ze zich een beetje ontmoedigd voelen als dit gebeurt, probeer ik ze gerust te stellen met mijn drie voortgangsregels.

Er zijn drie eenvoudige manieren om je voortgang als hardloper te meten. De eerste twee zijn de twee waar we de hele tijd over nadenken en de Adidas Zx Flux Damen derde wordt vaak over het hoofd gezien, maar is even of meer belangrijk.

Snelheid en afstand zijn de voor de hand liggende twee. Als je vorige week maar een mijl kon rennen, maar deze week anderhalve mijl, dat is een gemakkelijk teken van vooruitgang. En als je vorige maand in 12 minuten een mijl hebt gelopen, maar deze maand kost het je maar 10 minuten, nou dat is ook een vrij voor de hand liggende indicator voor progressie.

De over het hoofd geziene indicator geeft aan wanneer de snelheid en of afstand waarvoor u rent hetzelfde blijft, maar u vindt het gemakkelijker. Je stopte met rennen na een mijl, maar je voelde je goed in tegenstelling tot vorige week toen je bijna op de grond instortte. Dat is progressie, maar het wordt vaak over het hoofd gezien omdat het een minder sexy indicator is dan een nieuwe tijd- of afstand-PB. Maar het is net zo belangrijk.

Aan mijn muur heb ik Adidas Zx Flux Womens wat post-it notes met mijn mijlsplitsingen van een paar belangrijke lange runs van de marathontraining van vorig jaar. Terwijl ik de afdalingen aanvink terwijl ik naar de marathon van Londen ga, is het gemakkelijk om de cijfers op de post-it te vergelijken met die op mijn horloge. Op dit moment lijken ze behoorlijk op elkaar, en op sommige runs waren ze langzamer en het is gemakkelijk om te concluderen dat ik minder fit of langzamer ben dan vorig jaar.

Maar als ik terugkom van elke run, neem een ??douche en maak iets te eten, het is duidelijk dat er iets anders gebeurt. Mijn benen zijn minder moe, ik hoef niet een half uur te gaan zitten om te herstellen voordat ik onder de douche sta, ik voel me niet te ziek om zelfs maar aan eten te denken en de volgende ochtend als ik opsta voor mijn werk, mijn benen doen geen pijn en die eerste paar stappen zijn geen hobble.

Hoewel mijn Nike Internationalist Herren trainingen niet sneller zijn, is het duidelijk dat ik sterker ben dan een jaar geleden. En zonder mijn beginnende hardlopers dit in hun eigen voortgang te benadrukken, heb ik het misschien niet gemerkt.