Bij mijl 20 van de marathon van Veneti? werkten mijn armen niet meer naar behoren. Alles Nike Air Max 95 Womens onder de elleboog was gevoelloos en mijn vingers rommelden om een ??gelpakket te openen alsof ze ovenwanten droegen. Ik keek naar mijn vingers, ze waren felrood maar niet blauw, we zouden nog een paar kilometer oké zijn.
24 uur eerder had ik naar de weersvoorspelling gekeken en dacht dat het een typefout was geweest. 30 mph wind? Het was toch een vergissing. Maar we hadden de hele ochtend het hotel niet kunnen verlaten omdat de acqua alta de straten met een voet water had overstroomd. Mijn winterpakket was achtergelaten in Londen - ik zou moeten improviseren. Dus ik trok het racet-shirt dat ik had opgehaald bij de expo en mijn clubvest erop, trok mijn compressiesokken zo ver mogelijk naar mijn korte Nike Air Max 90 Femme broek en wikkelde mezelf in een paar vuilniszakken terwijl ik wachtte voor het begin.

De eerste paar honderd meter van de race hebben Nike Air Pegasus 83 Homme we ons een weg gebaand door de kleding en plastic zakken die door de lopers voor ons waren weggegooid. Maar mijn vuilniszak ging nergens heen. Het regende al en een ijzige wind blies in onze gezichten, dus ik rende met mijn armen in de vuilniszak voor de eerste 10 km, ritselend terwijl ik ging.

Ondanks het weer kwam ik halverwege in 1:55 - knal op het tempo waar ik naar streefde. Rationeel wist ik dat ik op een gegeven moment moest vertragen, maar ik wilde dat de race zo snel mogelijk voorbij zou zijn en dat betekende dat ik mijn benen sneller moest bewegen.

De route volgde een rivier voor het grootste deel van de eerste helft weven door dorpen waar bands en locals op straat waren om hun steun te bieden. Op een mooiere dag zou het een geweldige race zijn geweest. Maar niet vandaag.

Op 30 km gingen we naar het San Giuliano-park Asics Gel Lyte 5 Donna waar ik twee dagen daarvoor mijn race-slabbetje had opgehaald bij de expo. Ik had drie lopers ontmoet in de bus naar de expo die dezelfde thuisstad Peterborough met mij deelden. Veneti? zou hun eerste marathon zijn. Ik dacht aan hen drie?n en vroeg me af of ze hierna nog een marathon zouden doen. Het was niet hoe iemand van ons had gewild dat de race zou gaan.

Vanuit het park bereikten we de verhoogde weg die Veneti? met het vasteland verbond. We konden het eiland voor ons zien en ik glimlachte voor het eerst de hele race. Maar het zou niet lang duren. Nu blootgesteld van alle kanten aan de elementen blies de wind lopers rond als voddenpoppen en sloeg weggegooide waterflessen uit het drankstation en gooide ze naar ons.

Mensen liepen overal om me heen, maar ik bleef rennen, wanhopig om de overkant van de lagune en het eiland te Nike Cortez Mujer bereiken waar ik hoopte dat er wat respijt van de wind zou zijn. Maar de verhoogde weg was meer dan anderhalve kilometer lang en het eiland kwam niet dichterbij.

Het klinkt zo simpel ... ren gewoon een 8 minuten en 20 seconden mijl, herhaal dan voor de volgende 25,2 mijl en steek de finish om 3:38:30. Dat is het plan in zijn meest simplistische vorm. Ren perfecte mijl na perfecte mijl en vind glorie aan de finish.

Aanstaande zondag race ik mijn laatste volledige marathon voor het jaar omhoog in Sacramento op de California International Marathon (CIM). Het is opgezet als een "snelle" baan met een downhill start-tot-finish profiel, MAAR laat u niet misleiden. Het zijn glooiende heuvels die bergaf gaan, als dat logisch is (zie profiel hieronder). Ik heb deze race in 2009 gelopen: het was koud, ik begon te krampen en eindigde in tranen Nike Air Max 97 Femme van vreugde / pijn met een glanzende 4:40 PR.