We zijn allemaal ongeduldig en willen snel resultaten zien. We hebben allemaal het gevoel dat we soms iets missen. Maar te veel racen, hetzij omdat we die PB nu in plaats van later willen krijgen of Nike Air Max 95 Womens dat we ons willen aanmelden voor een race waar al onze vrienden mee bezig zijn, zal schadelijk zijn voor je verbetering op de langere termijn.
Natuurlijk ben je na vier weken trainen misschien een paar seconden sneller, maar is dat de verbetering waar je naar op zoek bent? Elke keer dat je racet, moet je jezelf de tijd geven om te herstellen, wat betekent dat je niet in de trainingssessies komt die je nodig hebt voor je doelrace.
Als je merkt dat je regelmatig probleempjes oppakt waardoor je een week of zo vrij bent, helpt dit niet om sneller te worden. Ik adviseer je geenszins om door de pijn te blijven trainen. Doe dat niet.
Vaak willen we een probleem snel oplossen zodat we zo snel mogelijk weer met training kunnen beginnen. Maar dit kan betekenen dat je een paar weken later nog een minpuntje moet oppikken. De tijd nemen om eventuele problemen op te lossen voordat een trainingscyclus begint, kan je echt helpen om consistent Nike Air Presto Womens te trainen. Dit is hoe je je tijden kunt verbeteren.
Je tempo is helemaal verkeerd
Je hebt alle trainingen gedaan. Je bent sneller, je bent sterker, je voelt je zelfverzekerd. Misschien een beetje te zelfverzekerd. De race begint en je vertrekt snel, misschien een beetje Nike Cortez Womens te snel. Het tempo is te snel om vol te houden en je crasht en verbrandt. Je PB glipt weg.
Klinkt bekend?
Zelfs een paar seconden te snel kan echt een verschil maken voor een succesvolle race en een vreselijke race. Breng je tempo op gang door het in training te oefenen.
De nacht ervoor begon ik een "nerveus" gevoel te krijgen. Mijn laatste poging tot een 50k resulteerde in een DNF en ik boog op mijl 26.2. Met een paar ultraafstanden onder mijn riem was het niets nieuws, maar de waarheid is dat er iets kan gebeuren daarbuiten. Jij bent het, een spoor en genoeg tijd om te beseffen welke trainingsfouten je hebt gemaakt.
Aan de startlijn kwam ik een paar vrienden tegen en deelde ik in het algemeen pre-race chit-chat en goede wensen. Ik heb zelfs een Oiselle-vogel Nike Air Max 270 Mens ingehaald die laag genoeg vloog om een ??foto mee te maken. Hallo Paulette!
Ik heb de eerste paar kilometers gereden Nike Air Max Command Heren met Paulette en Layla en heb kunnen inhalen hoe hun training is verlopen en wat ze gaan doen. Gelukkig waren de eerste kilometers relatief vlak, dus we konden comfortabel praten.
Ik heb later Alisyn ingehaald en zij weet dit niet, maar dit is waar de race voor mij veranderde. Het was een vlak naar beneden gedeelte van de baan en we sprongen meteen in de gespreksmodus. Mijn benen ontspanden en zweefden gewoon weg in een "loopzone" terwijl we praatten en naar beneden vlogen. Keerpunt. We renden misschien een mijl of twee, maar het veranderde mijn hele karakter voor de hele race.
Na de eerste hulppost heb ik Alyssa (en Kim - die ik voor het eerst ontmoette) ingehaald. Het was een bergopwaartse portie, dus we praatten even. Het was geweldig om Alyssa vorig jaar sterk te zien rennen na wat blessures. Ga Newton, ga!
Ik was ongeveer een derde van de race en voelde me nog steeds goed. De vrienden die ik tegenkwam hielpen me ontspannen te blijven en me bewust te zijn van dingen in het begin consistent te houden. Ik rende alle vlakke afdalingen van de baan en liep de heuvel op als dat nodig was.
Ik begon mensen te "pikken" om me in beweging en gefocust te houden. Ik zou iemand voor me zien en de volgende mijl doorbrengen met proberen in te halen. Ik zou een hoek nemen op de binnenbaan, of de raaklijnen naar de bochten rennen (een tip die ik in het boek van Dane Rauschenberg heb geleerd). Een klein beetje om de grond goed te maken terwijl ik mijn conservatieve tempo aanhoud. Het was bijna als een spel. Ik was nog steeds in de 'loopzone'.
Toen ik het einde van de eerste lus naderde, was ik op mijl 18 en mijn tijd was ongeveer 2 uur en 50 minuten. Mijn benen voelden echt goed, maar ik had nog steeds de zware mentale kilometers voor de boeg, die na het lopen van 20+. Paulette was klaar en ik gaf haar een knuffel met een high-five-slash-air en vroeg of ik kon stoppen. Dat deed ik niet en ging door. Halve marathon te gaan.beide passen waren