Een ding dat ik niet heb gekozen, waren de stormen en wind die we de afgelopen weken in het VK hebben gehad. Naast het maken van een aantal zware lange runs, betekende dit ook dat buggy-rennen niet veel op de kaart stond. Maar je kunt niet kiezen welk weer je hebt op de racedag, dus daar kun je net zo goed aan wennen tijdens de training.
Ik had een sportmassage op de dinsdag na mijn 20-miler en boekte een andere voor de raceweek. Ik heb een paar gemakkelijke runs gedaan in de week en ging toen naar parkrun op zaterdag om te rennen met de afstuderende beginners Adidas Ultra Boost Mujer die in januari met me begonnen te rennen. Ik liep slechts 3 seconden sneller dan in december, wat een beetje teleurstellend was, maar ik moet onthouden dat ik nog steeds 30 mijl in mijn benen heb van de voorgaande zes dagen.
Vandaag heb ik 15 mijl gereden en wanneer 15 mijl niet meer zo eng klinkt, weet je dat je de racedag nadert. Dus het enige dat overblijft is om twee weken te overleven zonder over iets te struikelen of iets op mijn voet te laten Nike Free 5.0 Mujer vallen. Makkelijker gezegd dan gedaan met een peuter in huis. En dan moet er een beslissing worden genomen over mijn doeltempo: speel het veilig of ga helemaal naar binnen. Hoe dan ook, ik zie je aan de andere kant. Volgende stop: Manchester.
Ik hield het tempo van 10 minuten aan en kwam na 5 uur, 50 minuten en 3 seconden over de finishlijn. Mijn eerste sub-6 uur 50k en een PR van 89 minuten. Dat is "absurd" voor mij. Dat is gemiddeld 3 minuten per mijl sneller dan mijn vorige 50k PR. Mijn doel was sub-7. Dat is hoe onverwacht die tijd en dat tempo was.
Ik heb die 'lopende zone' nooit echt verlaten bij Alisyn. Ik bleef de hele tijd gefocust, of het nu ging om het uithalen van lopers, het proberen te raken van de raaklijnen of de man in het gele shirt vangen. Het was de beste trailrace die ik had gelopen en misschien een van Nike Air Force 1 Mujer mijn beste race-ervaringen in het algemeen. Verrassende resultaten kunnen dat.
We zijn nog maar een paar weken weg van de marathon van Manchester en ik heb mijn trainingslogboeken van vorige races vergeleken. Mijn training is nergens in de buurt van de kilometerstand die het was vóór Edinburgh Marathon in 2016, het kan nu niet zijn omdat ik niet dezelfde hoeveelheid tijd heb om me eraan te committeren.
Mijn huidige kilometerstand omvat geen enorme lange runs (ik heb tot nu toe 18 miljoen gedaan), maar wel vier runs per week en wekelijkse kilometerstanden van 30+ per week voor de afgelopen maand. Ik doe wat ik kan, wanneer ik kan.
Toen ik terugkijkde op andere races die ik heb gelopen, is de kilometerstand voor sommige niet zo hoog als ik me herinner. In feite ging ik in 2015 naar een ultramarathon van 80 km, mijn kilometerstand Nike Air Max 90 Womens was niet zo anders dan nu.
Op de een of andere manier was ik die race vol vertrouwen ingegaan en die innerlijke kracht heeft me er doorheen geholpen. Kijkend naar mijn splits tijdens de race, waren de laatste 6 mijl allemaal minder dan 10: 00 / mijl met een mijl om 8.45 uur. De laatste zes mijl van elke marathon zijn onbekend, maar terugkijkend op deze race heeft me meer vertrouwen gegeven voor Manchester.
Training is deze keer heel anders geweest in het leven na de zwangerschap. Ik ben me meer bewust van hoe mijn lichaam zich dagelijks voelt en ik pas mijn training daarop aan. Ik heb er beter voor gezorgd, wat betekent dat ik consistent heb kunnen rennen en (behalve een verkoudheid en een paar spieraanpassingen) ik slechts twee of drie runs heb gemist.
Ik ben meer georganiseerd geweest in mijn routine na de training. Adidas Zx Flux Womens Een peuter op je laten springen zodra je de deur binnenkomt, betekent dingen met één hand doen. Ik zorg er wel voor dat ik snel wat eiwit binnen krijg (Arla Protein shakes zijn een goede optie) en ik rek me uit terwijl we met zijn blokken op de vloer spelen of een boek lezen.