De statistieken laten ook niet zien dat ik het gevoel heb dat een gemiste kans kwam en ging ... twee keer. Dit IS GEEN PITY-feestje en ik ben niet op zoek naar aaien op de rug. Ik ben echt gewoon op mijn blog en laat je weten hoe ik me voel. Ik heb sub 3:30 twee keer gemist, en het eet naar me. Ik heb het gewoon gemist bij AZ. Dat was waar het moest gebeuren en als dat het geval was, denk ik dat het me in een intense februari en maart met alle vertrouwen zou hebben ingescheept. Het was een vlakke baan en ik had de perfecte gangmaker om me daar te krijgen, mijn hersenen en / of benen waren die dag niet bezig. Het zette me toen meer onder druk om dat doel te bereiken op een moeilijkere koers en een warmere dag in LA. Ik heb geen controle over het weer, maar het was een uitvoerbare tijd op een redelijk Adidas Stan Smith Womens parcours. Mijn doel in Oakland was om een ??slimme race te lopen, maar ik ging te snel recht een heuvel op en in combinatie met vermoeide benen verbrandde het me en zette me op een zijspoor.
Zonder de geweldige ervaringen en het ontmoeten van zoveel ongelooflijke mensen, zou ik een behoorlijk waardeloze start van het jaar hebben. Dit is natuurlijk op geen enkele manier vergeleken met vele anderen die met echte problemen te maken hebben. Ik weet dat dit #runnerproblemen zijn en ik zou blij moeten zijn met de kansen die ik heb gekregen ... en ja, ik ben echt dankbaar en dankbaar. Mijn kleine problemen met het niet snel genoeg lopen mislukken in vergelijking met de uitdagingen waar vele anderen dagelijks mee worden geconfronteerd.
Met het eerste kwartaal achter de rug, heb ik een race op 6 april. Het is de San Francisco Nike Air Pegasus 83 Mens Rock'n Roll Roll Marathon. Ik doe het voor de lol, rennen met een vriend en veel foto's maken. Ik ga deze week mijn knie testen op korte runs om ervoor te zorgen dat hij klaar is voor zondag. Meer over wat er tijdens het raceweekend gebeurt.
Daarna is mijn volgende geplande race de Bay to Breakers-race in San Francisco op 18 mei - $ 5 korting op code: PAVEMENTRUNNER5. Het zal mijn EERSTE keer zijn dat ik de race loop, dus daar komt ook meer over. In juni loop ik de Rock 'n' Roll San Diego Volledige Marathon en moet ik nog beslissen wat mijn plannen voor die race zullen zijn. Ik heb het vorig jaar gerund en het is niet noodzakelijkerwijs een "snelle" cursus, maar van wat ik me herinner, bevat het een aantal snelle segmenten.
Hoe dan ook, ik neem zeker april en mei om aan mijn basis te werken. Ik zal mijn vorm bekijken, werken aan gebieden om te verbeteren en meer crosstraining en krachtopbouw introduceren. Ik denk dat een deel van mijn niet in staat zijn om deze races "sterk" te eindigen, niet op andere dingen dan mijn benen kan vertrouwen.
Op zaterdag gaf ik een lezing op de marathontrainingsdag van Breast Cancer Care. De helft van de lopers neemt voor het eerst deel aan een marathon in april. Ik stond daar, nu 11 van hen gedaan, om te delen wat ik onderweg heb geleerd. Ik probeerde hen te vertellen dat alles goed zal komen. Dat ik weet dat ze zich zorgen maken dat ze zullen falen, dat het pijn zal doen en dat ze het niet zullen redden, maar dat ik weet dat het goed met ze gaat.
Wanneer je je opstelt voor het begin van je eerste marathon, is het een stap naar het onbekende om over de startlijn te stappen. Je hebt waarschijnlijk een lange reeks van maximaal 18-20 mijl gedaan en je maakt je zorgen over wat er zal gebeuren als je dit punt voorbij bent.
bcc trainingsdag
De realiteit is dat het vrijwel hetzelfde is als het bit voor dit punt - je Adidas Superstar Damen blijft rennen. Je wordt misschien langzamer, meer moe en je loopt af en toe, maar je blijft bewegen. Lange runs in training gaan net zo goed over het voorbereiden van je geest als over je lichaam. Met elke stap die in de verte omhoog gaat, is er een beetje zelftwijfel die wordt afgewezen en een beetje meer overtuiging dat je misschien in staat bent om dit ding te doen kruipt erin.
Ik heb mezelf de afgelopen jaren uitgedaagd om veel dingen te doen. Ik leerde zwemmen, ik deed een paar triatlons en ik bracht 16 uur door met zwemmen, fietsen en rennen 140,6 mijl. Dit was iets dat ik nog niet eerder had gedaan en ik maakte me zorgen over hoe het zou gaan, maar er was niet hetzelfde gevoel om het onbekende binnen te stappen als vóór mijn eerste marathon. Ik had de afzonderlijke componenten van een ijzertrajecttriatlon gedaan, waardoor Nike Air Max 270 React Dames ik wist wat er ging komen.