We willen allemaal verschillende Adidas Nmd Womens dingen van een race: PB-jagers, medaille-verzamelaars en degenen die gewoon naast anderen willen rennen omdat ellende van gezelschap houdt. Maar een ding dat we allemaal willen van een race is waar voor je geld. Ik kan alleen 10 mijl hardlopen en het op mijn Garmin timen, dus als ik betaal om deel te nemen aan een race, kun je me beter iets geven dan een paar gelijkgestemde mensen om mee te rennen voor mijn geld.
Zoals de meeste mensen die zich online hebben aangemeld voor een race, ontvang ik veel e-mails waarin races worden gepromoot en veel daarvan negeer ik. Vandaag was ik echter verbaasd toen ik werd gevraagd me aan te melden voor een 5k of 10k op Battersea Park voor £ 38,50. Pardon? Nee, ik lees het goed, dat is £ 38,50. Iemand heeft de organisatoren duidelijk niet verteld dat a) hardlopen een goedkope sport is en b) er een Nike Air Max 2017 Donna recessie aan de gang is.
Vorig jaar namen 25.000 hardlopers deel aan The British 10K, je zou kunnen zeggen dat de baan ‘gezellig’ is. Deze race brengt lopers £ 29,50 in rekening om deel te nemen. Toegegeven, voor die prijs mag je zonder verkeer door het centrum van Londen rennen, maar als je chiptiming wilt, moet je £ 5,90 extra betalen.
Afgelopen zomer nam ik deel aan de 10K in Zuid-Londen. Het was niet verkeersvrij en er waren minder sites te zien, maar dit evenement kostte me £ 13. Het had chiptiming, halverwege water en een paar vriendelijke marshalls om ervoor te zorgen dat we niet overreden werden, wat de basis is die elke race nodig heeft. En £ 13 is een zeer redelijke prijs daarvoor.
Als £ 13 nog steeds te veel is om aan een race uit te geven, is er elke zaterdagochtend een Parkrun in meer dan 50 parken in het hele land. Adidas Superstar Mujer Deze getimede 5k-races worden gerund door vrijwilligers en zijn vrij om deel te nemen.
Ik zou veel liever deelnemen aan een race georganiseerd door lokale hardlopers die het doen omdat ze graag rennen dan iemand die een paar pond probeert te maken uit mijn bloed, zweet en tranen. Dus als u op zoek bent naar een race, kijk dan eens wat rond en kijk of er een kleinere, vriendelijkere, lokale (en misschien goedkopere) optie is.
Als je bent zoals ik, dan heb je de startlijn van een race getoond zonder zelfs maar de minste blik op het parcoursprofiel te geven. Ik heb de woorden gebruikt "maar ik wil graag verrast worden" of "waar gaan we vandaag naartoe?" In alle eerlijkheid zijn die vaak op evenementen waar ik voor de lol ren of geen tijddoel heb.
Met de California International Marathon die het eerste weekend van december plaatsvond, Nike Air Max 2017 Damen leek het me een goed moment om het belang van het kijken naar een parcoursprofiel te vermelden (zelfs als je niet op doel jaagt). Laten we als voorbeeld het CIM-cursusprofiel bekijken:
Na de race meerdere keren te hebben gelopen en menig hardloper te horen zeggen: "Het is een afdaling, toch?" Ik vind het een geweldig voorbeeld van hoe belangrijk het kan zijn om een ??baanprofiel in meer detail te bekijken. Zoals je aan het bovenstaande kunt zien, begint de race in feite op een hogere hoogte en eindigt op een lagere hoogte, waardoor het een afdaling ziet.
Maar als je beter kijkt, zie je dat er stijgingen / dalingen in een neerwaartse richting gaan, wat in feite betekent dat er enkele glooiende heuvels zijn. We hebben het niet over heuvels van San Francisco, maar er zijn zachte rollers gedurende het grootste deel van de eerste helft van de cursus en het versoepelt in een tweede helft die meestal vlak is (in vergelijking).