Kate Bush was iets van plan. Ze wist dat de impactheuveltraining van invloed zou kunnen zijn op de loopprestaties, zozeer zelfs dat ze er een lied over schreef. Eerlijk gezegd hoopte ik dat zij en de duizenden andere liefhebbers van hill-training het mis hadden en dat het niet zou werken. Helaas wel.

Ik zeg helaas omdat hill training niet leuk is. Het laat mijn spieren Nike Air Presto Womens schreeuwen en mijn longen branden. De afgelopen vier maanden heb ik het echter een kans gegeven. Als ik geen heuvelsessie met de hardloopclub doe, ren ik de heuvel op en af ??waar ik zes keer woon. En op mijn weekend lange runs zoek ik heuvels op te nemen.

De resultaten? Ze zijn indrukwekkend, althans voor mij. Mijn gemiddelde tempo op de lange termijn is sinds afgelopen oktober met ongeveer 30 seconden per mijl gedaald. Op zaterdag liep ik sneller een golvende route van 12 mijl dan ik afgelopen oktober een halve marathon met pannenkoeken deed.

Het goede nieuws is dat ik op weg ben naar een nieuwe halve PB, maar het slechte nieuws is dat ik die heuvel op moet blijven rennen - omdat het lijkt alsof het werkt.

Mazda zal het hele weekend op het CIM-logboek verschijnen met een enorme voetafdruk op de Nike Air Pegasus 83 Mens expo, evenals sponsoring van het Nike Air Max 270 Mujer tempo-voertuig, het aanbieden van foto-opps en merkschoen-tags. Er moet veel activiteit zijn op hun stand, voorbij komen en een selfie met een auto maken.

GIVEAWAYS: Ik zal ook het grootste deel van zaterdag in / uit de Mazda-sectie zijn (zoek naar de man die IG-verhalen of SnapChat-video's naast de auto's doet) en ik zal wat gratis weggeefitems hebben. Houd de sociale kanalen van @PavementRunner in de gaten voor updates.

Shakeout Run met #WeRunSocial (en koffie?)
De WRS-crew heeft het geluk gehad om te worden gevraagd mee te doen aan de shake-outrun onder leiding van Run SRA en het CIM-team. Ga met ons mee op wat een geweldige manier lijkt om je zaterdag te starten.

Koffie na de run met WRS: locatie-TBD, maar laten we het leuk houden met wat warme dranken. We zullen waarschijnlijk iets vermelden www.balconismo.de voordat de run begint, maar Nike Air Huarache Damen het zal dicht bij de start / finish en expo van de run zijn.

Psssst. Heb je de sokken gezien die zijn ge?nspireerd op CIM-kleuren? Gebruik code PRO16 voor 40% korting en bestel ASAP om ze te ontvangen voor het raceweekend. Ze worden verzonden vanuit CA, dus u kunt ze mogelijk naar uw hotel verzenden.

Met nog minder dan twee maanden te gaan totdat de marathontraining echt begint, heb ik meer tijd besteed dan gewoonlijk om trainingsplannen te bekijken, te vergelijken en te popelen om te beginnen met trainen. Het lijkt vreemd dat ik het hardlopen dat ik momenteel doe niet zie als 'training' maar meer als 'onderhoud', en daarom kijk ik er eigenlijk naar uit om terug te zijn op een trainingsplan of op zijn minst een 'countdown' tot de race.

Ik heb onlangs het boek van Matt Fitzgerald 'Run: the mind Nike Air Max 1 Mujer body method of running by feel' gelezen, en hoewel rigide trainingsplannen tot op zekere hoogte worden afgewezen, is er iets aan het afvinken van voltooide sessies en kilometers hardlopen die meer gemotiveerd maken om te trainen . Op basis van wat ik in het boek heb gelezen (ik ga hier volledig over bloggen als ik aan het einde ben), en wat ik weet dat voor mij werkt, gebruik ik een trainingsplan, maar pas ik het aan op basis van hoe ik voel voor elke sessie.