Streef naar de sterren, als je mist, krijg je misschien de maan. Maar zo werkt het niet altijd Nike Air Vapormax Womens als het gaat om hardlopen. Mijn marathontijd was 4.31.30 - waar ik erg blij mee was omdat ik mezelf geen ander doel had gesteld dan te eindigen met minder dan 5 uur als bonus. Stel je voor hoe mijn plezier bij het voltooien van mijn eerste marathon zou zijn aangetast als ik mezelf had gesteld om 4.30.00 te krijgen. Je zou kunnen denken: 'Het is maar een minuut 30 - je zou dat waarschijnlijk hebben afgeschoren als je ernaar streefde', maar dat zou mijn hele racetactiek hebben veranderd. Misschien ben ik te snel afgegaan en ben ik later tegen de muur geraakt. Ik finishte eerder opgetogen dan moedeloos.
Tijdens het rennen is er zelden een geval waarin je blij bent met de maan wanneer je op de sterren hebt gericht. Slechts een paar seconden kan het verschil zijn tussen een andere behoorlijke 10K-tijd en een persoonlijk record. En te Adidas Superstar Womens ambitieus zijn in je doelen kan een negatief effect hebben op je prestaties.
Maar grotendeels moeten wij als hardlopers - ongeacht ons niveau - onszelf doelen stellen. Samuel Wanjiru, de Olympische marathonkampioen, heeft zijn zinnen gezet op het verslaan van het wereldrecord 2:03:59 van Haile Geboort tijdens de marathon van Dubai in januari. Ik hoop dat het wordt uitgezonden!
Mijn doelstelling voor dit jaar is iets minder ambitieus: een halve marathon van minder dan 2 uur in oktober en om mijn 10K-tijd nog een paar minuten te verminderen. 50 minuten zou ideaal zijn. Eén afstand waarvan ik dit jaar gegarandeerd kan zijn, is de 5K. Het was me ontmoedigd dat ik nog nooit een 5K heb geracet en daarom geen offici?le tijd heb. Dus voordat het jaar voorbij is, sta ik op zaterdagochtend in mijn lokale Park Run en streef ik naar een tijd Nike Air Max Thea Mujer ergens in de buurt van Jupiter.
Een andere eenvoudige manier om de run of race te beheren, is door het op te splitsen in een proces. Denk niet aan de enorme omvang van wat je gaat beginnen. Breek het in plaats daarvan in stukken, zodat u elk afzonderlijk kunt beheren. Werk en focus op het zijn in het 'nu of moment' (zie het volgende punt) tijdens elke sectie en denk niet aan de volgende totdat je er bent en erin rent. Dus als de race bijvoorbeeld zeven overgangsgebieden heeft, concentreer je dan op elk daarvan terwijl je erin zit. De run / race op deze manier afbreken zal je helpen om het hele evenement af te handelen.
Voor mij is dit een work in progress! Door op het moment in een run te zijn, kun je echt werken aan het beheersen van gedachten, gevoelens en vervolgens je emoties. Werk aan het rennen in het heden. Wees in het hier en Nike Cortez Femme nu. Het is moeilijk, maar echt nuttig omdat wanneer je geest begint te denken, dit gevoelens veroorzaakt die tot emoties leiden. Deze emoties kunnen negatief zijn en bijgevolg invloed hebben op hoe u fysiek bezig bent en dus op hoe u uw hardlopen beheert. Voor mij betekent dit, mijn stappen tellen, me concentreren op de ademhaling en genieten van het prachtige landschap om me heen.
Wees flexibel, wees voorbereid als (wanneer!) Dingen niet gaan zoals gepland
Denk na over alle dingen die misschien niet volgens plan gaan lopen en bereid je daar mentaal op voor. Het betekent niet dat je negatief bent, maar klaar, voor het geval dat. Dus als er iets gebeurt, stoort het u niet. In plaats daarvan doe je wat je gepland hebt en ga je verder. Dit kan worden toegevoegd aan uw visualisatietijd.