Allereerst, hoe vind je een trailrace die open staat voor honden? Er is een doorzoekbare database op RunRepeat die zowel weg- als trailraces door het hele land omvat, open voor honden. In mijn omgeving staan ??twee racebestuurders open voor goed gemanierde trail-getrainde honden voor hun races, Adidas Ultra Boost Womens tenzij het de zomermaanden zijn. Er is meestal een kleine toegangsprijs voor de honden om aan deze races deel te nemen, maar de honden of "hondenpacers" ontvangen medailles en / of swag, en krijgen hun eigen slabbetjes. Ik controleer altijd eerst met de RD voordat ik binnenkom om te zorgen dat mijn hond welkom is, vooral als er niets op Ultrasignup of op de racewebsite staat over honden die zijn toegestaan. Ik schrijf niet de theorie 'vraag om vergeving in plaats van toestemming', vooral omdat sommige RD's hun handen hebben gebonden aan verzekeringsregels of parkreglementen. Onthoud ook dat sommige RD's liever hebben dat hondenlopers starten en achteraan blijven, vooral op single-track paden. Ik vind het sowieso niet erg, want ik ben sowieso achter in de roedelloper, maar zorg ervoor dat als je dichter bij de voorkant wilt beginnen, je de zegen van de RD hebt om dat te doen.
Ken Adidas Nmd Damen de regels voor hulpposten. Ga er niet vanuit dat uw hond welkom is in tenten of gebouwen die worden gebruikt voor hulpposten. Ik draag een extra waterfles voor Stella in mijn rugzak voor onderweg en dan heb ik een opvouwbare waterbak voor hulpposten. De meeste ultrahulppostmedewerkers zullen haar kom voor mij vullen, maar ik neem nooit aan. Als u contact hebt opgenomen met de RD om toestemming te vragen voor uw hond om binnen te komen, hebben ze soms waterbakken bij hulpposten en of behandelt ze specifiek voor uw hond. Vergeet niet dat honden geen koolhydraten gebruiken voor brandstof zoals wij, ze vertrouwen op vet als brandstof, dus tenzij je een vetbron voor ze bij je hebt om mee te nemen, sla de voederhulp in grote hoeveelheden over. Een klein hapje doet ze af en toe geen pijn, maar grote koolhydraatrijke goodies kunnen GI angst veroorzaken bij honden, en niemand wil Adidas Superstar Damen onderweg last krijgen van diarree.
Dit leidt ons naar het volgende nummer, kak. Ik heb mijn honden geleerd om voor de race op commando te gaan wanneer ik in de buurt van een vuilnisbak ben en ik kan het gemakkelijk inpakken en weggooien. Maar laten we eerlijk zijn, zoals we weten, kak gebeurt. Ken de regels van het trail-systeem waarop je je bevindt. Als je een tas moet pakken en eruit moet halen, doe dat dan, zelfs als het dragen van een tas met kak niet klinkt als een leuk idee. Veel hardlopers laten hun honden rennen met roedels zodat de hond hun eigen kak kan dragen. Als u de kak achterlaat, zorg er dan voor dat deze ver van het pad af ligt, zodat u er niet gemakkelijk op kunt stappen. Volg de regels van het sleepsysteem, het park of de RD over dit onderwerp en neem altijd benodigdheden zoals kakzakken mee om op te ruimen.
Vergeet niet dat, zelfs als je een hondenthema rent zoals een Canicross-race of gewoon een goede oude trailrace die honden toelaat, beleefdheid is voor snellere hardlopers. Wanneer ik race rennen of zelfs train met mijn honden, draag ik geen koptelefoon zodat ik snellere hardlopers achter me kan horen opkomen, maar ook zodat ik de ademhaling en voetstap van mijn hond kan horen. Stella rent meestal achter me op paden, en ik moet kunnen horen wat ze doormaakt, Nike Air Presto Femme vooral als de luchtvochtigheid opkruipt of de zon op volle kracht is en het heet wordt. Ik ben altijd voorbereid op loopraces om van het parcours te moeten stappen om snellere lopers snel en effici?nt te laten rondlopen.
Weet hoe goed je hond kan omgaan met hitte / koude / vochtigheid / ijs / sneeuw, of wat de race ook naar je toe gooit. Trail races zijn meestal in de schaduw als de bomen de zon blokkeren, maar soms kan die schaduw en boombedekking vochtige lucht vasthouden waardoor het moeilijker wordt om af te koelen. Vergeet niet dat honden anders koelen dan wij, ze zweten niet zoals mensen en daarom zijn waterbronnen op de baan die beschikbaar zijn voor een buik / voet afkoelen een must wanneer ze rennen / racen bij warmer weer. Als je met je hond traint, wat je moet doen als je met ze racet, weet je hoe ze omgaan met Nike Air Force 1 Mujer verschillende weersomstandigheden. Net zoals we de regel hebben om niets nieuws te proberen op de racedag, geldt hetzelfde voor onze pups. Probeer te trainen met items zoals laarzen voor sneeuw of koelvesten voor hitte vóór de racedag. U wilt weten hoe uw hond op deze items reageert en deze in het begin afhandelt. Wees op elk moment voorbereid om naar DNF te moeten gaan omwille van de gezondheid en veiligheid van uw hond als het weer slechter gaat. Hitteberoerte is dodelijk bij honden en kan snel optreden, dus let op de tekenen en symptomen.