Het geweldige van de races van NYC Runs is hoe klein ze zijn. We kwamen daar met zoveel tijd om te doden en brachten wat tijd door met zonnebaden vóór de race.
En toen ... was het tijd om te vluchten. Aangezien dit Nike Air Max Command Femme technisch verondersteld werd deel uit te maken van mijn lange termijn, was ik niet op zoek naar een PR. (Mijn 10K PR was een verrassing - ik kreeg het 'voor de lol' in de Run 10 Feed 10 10K in de herfst.) Mijn collega Tamara ook niet, dus besloten we om samen te rennen. We zeiden dat we "gemakkelijk" zouden lopen, waarvan ik dacht dat het ongeveer 9:00 mijl zou zijn, geef of neem een ??paar seconden aan beide kanten.
Mijn Garmin flitste 8:35 naar me voor de eerste mijl. Goed! Oke dan. Dit was niet de eerste keer dat ik op Roosevelt Island zou rennen - Ashley en ik deden daar een paar juli geleden een race op 4 juli - dus ik wist dat ik op het punt stond een hoop saaie dingen te doen. Terwijl mijn vrienden en ik deze race kozen vanwege de late start om 9:30 uur, hadden Nike Air Pegasus 89 Donna we er spijt van vanwege de hitte. Het was in de jaren '70 Nike Air Max Tavas Femme tegen de tijd dat we begonnen te rennen, waaraan niemand van ons nog gewend was.

In januari werkte onze lokale trailrunning-winkel, Crozet Running, samen met de Charlottesville Area Trail Runners om een ??16-weken durend 50K-trainingsprogramma te bieden voor eerste ultralopers. John Andersen van CR heeft het trainingsplan ontworpen en we begonnen de trainingscyclus met meer dan 50 mensen die Crozet op een koude winteravond hadden gepropt om te horen over de wekelijkse runs en de maandelijkse sprekers die voor de komende maanden zijn gepland. Als een van de programma-organisatoren, heb ik een paar "must-have" boeken meegebracht om te delen met de groep: Run Fast, Eat Slow van Shalane Flanagan en Elise Kopecky; Druk op Reset: Yoga For Athletes van Erin Taylor; and Running Adidas Nmd Womens Your First Ultra van Krissy Moehl. Alle drie de boeken hebben Nike Air Max 90 Uomo me fantastische, verstandige en heerlijke recepten gegeven, nuttige yogahoudingen voor kracht en herstel en nieuwe trainingen om mijn training interessant te houden. En het feit dat vier sterke, positieve vrouwelijke rolmodellen ze schreven is een enorm pluspunt!
En nu heeft een ander dynamisch vrouwelijk rolmodel een nieuwe bron voor trailrunning geschreven die ik aan mijn lijst met 'must-have's' toevoeg: 'A Trail Runner's Companion, geschreven door Sarah Lavender Smith, een coach en ultrarunner. De aandacht voor detail, samen met prachtige foto's en een gemakkelijk te lezen formaat, herinnert me eraan om de hele dag in de bergen te rennen met je BFF's en waardevolle trailervaringen te delen die zijn opgedaan door tijd, proef en fouten.

Sarah, een schrijver voor www.neuehoerspiele.de Trail Runner Magazine en een frequente cohost op UltraRunnerPodcast.com, is erin geslaagd om alles en alles wat te maken heeft met trail en ultra running in een toegankelijk formaat te behandelen: trainingsstrategie?n die de beste praktijken weerspiegelen, racedagplanning, versnellingsselectie, tanken en hydrateren, komende doelwedstrijden en nuttige krachttrainingen. Waarin verschilt het van andere trailrunningboeken die ik heb gelezen? Sarah omvat ook de immateri?le zaken van onze trailrunning-cultuur - hoe training voor en het afronden van een 50k een groeimindset kan verbeteren, zodat men flexibeler kan omgaan met conflicten en tegenslagen in werk en relaties; een diepere kijk op de inclusieve cultuur van trailrunning die service en trail rentmeesterschap aanmoedigt; en (mijn favoriet), hoe je kunt voorkomen dat je 'Die Adidas Zx Flux Damen Persoon' bent - een lijst met wat je wel en niet moet doen en een paar ongeschreven regels van het parcours.
Elk hoofdstuk in A Trail Runner's Companion begint met een persoonlijk verhaal en een doelstelling die het een focus en een les geeft. Het hoofdstuk over trailveiligheid raakte me vooral als een avontuurlijke moeder die mijn familie vaak niet vertelt waar ik naartoe ren (maar nu zal!). Sarah schrijft over de tijd dat zij en haar man in Argentini? waren op reis met hun jonge kinderen. Er werden fouten gemaakt, lessen getrokken en Sarah ondervraagt ??de ervaring op een no-nonsense, eerlijke en verstandige manier.