In de laatste paar artikelen in deze serie hebben we de onmiddellijke herstelbehoeften onderzocht na een zware training, hoe u uw gemakkelijke Adidas Zx Flux Herren trainingsdagen kunt uitvoeren en hoe u goed kunt rusten. Laten we deze week onderzoeken hoe u het hele jaar door gezond kunt trainen door "hersteltraining" in uw jaarplan op te nemen.

Geplande rustperioden nemen
Laten we aannemen dat je net een goede trainingscyclus hebt gehad, een nieuwe PR voor de halve marathon hebt ingesteld en klaar bent om volgende maand meer training voor die 10K te volgen ... STOP! Dit is een kritieke fout die veel lopers elk jaar in die training maken.

Een prestatie op topniveau geeft vaak aan dat je lichaam "naar de bron is gegaan" en nu zwakker is dan vóór je grote race (voor een korte periode). Dit is het moment om te RUSTEN, niet HARDER DUWEN. Mijn suggestie is om de dag na een grote race (je doelrace van een seizoen) gemakkelijk te joggen en dan elke tien minuten van je race een vrije dag te Adidas Ultra Boost Womens nemen.

Dus, voor een race van 10 km met je maximale inspanning (bijvoorbeeld 40:00), zou je de dag erna 20-30 minuten joggen en dan vier volle dagen rusten. Tijdens een rustperiode van minder dan een week stel ik voor een TOTALE onderbreking van de oefening. Geen hard fietsen, geen baantjes trekken - gewoon een paar dagen ontspannen. Na die tijd kunt u voor deze hypothetische hardloper beginnen met nog wat joggen of XT voor nog eens vier dagen te implementeren. Begin vervolgens uw training geleidelijk te verhogen naar vorige niveaus in de komende weken.

Voor een marathonloper die net 3:00 heeft gelopen in een doelrace (180min), zou deze pauzeperiode 18 dagen duren. Ik zou totale rust voor de eerste 8-10 dagen willen voorstellen, en daarna wat lichte activiteit uitvoeren zodat u uw spierkracht niet verliest (dwz ga voor een Nike Free Run 2 Femme paar lange wandelingen, geniet van een paar fietstochten, rek, til gewichten op of jog licht als je een ervaren hardloper bent).

Deze algemene schets geeft je een mentale en fysieke pauze van harde training na een doelrace, beperkt je enthousiasme om blessures te voorkomen en bereid je voor om nog sneller te rennen in je volgende trainingscyclus.

EN ik ga je ook een $ 20 Starbucks-cadeaubon geven, gekocht met mijn eigen contante geld, gewoon omdat ik van je hou.

In ruil daarvoor zou ik willen dat je me vertelt wat voor soort berichten je leuk vond om hier te lezen OF waar je me graag meer over zou willen zien posten.

Over NYCM gesproken, ik heb vanochtend met NYRR gesproken en ze wilden dat ik jullie allemaal liet weten dat ze nog steeds goede doelen hebben voor de marathon met Team for Kids, dat geld inzamelt om gratis / Nike Air Force 1 Dames goedkope gezondheids- en fitnessprogramma's voor kinderen te brengen die anders geen toegang hebben. Het minimum voor fondsenwerving is $ 2600, wat iets lager is dan bij andere goede doelen. Lid worden van hun team geeft je toegang tot drie wekelijkse gecoachte runs en enkele VIP-racedagvoordelen.

Foot Locker en Asics organiseren ook een sweepstakes op Facebook om vier gelukkige winnaarsplaatsen te geven voor de marathon.

Ik vroeg NYRR over de veiligheid van mensen die zo laat in het spel meedoen, en ze zeiden dat dit niet het moment was om naar de marathon te gaan, maar dat iemand die al een hogere kilometerstand had, veilig zou moeten kunnen rennen .