Deze is vooral relevant voor vrouwelijke hardlopers, die veel meer last hebben van ijzertekort dan hun mannelijke tegenhangers.
De reden?
Voorafgaand aan de menopauze verliezen vrouwen elke maand bloed. Inderdaad, menstruatie verhoogt de kans dat je bloedarm bent, wat betekent dat je niet genoeg ijzer in je bloed hebt opgeslagen. Sommige onderzoeken suggereren echter dat hardlopers in het algemeen gevoeliger zijn voor ijzertekort. Het is onduidelijk waarom dit gebeurt, maar het kan iets te maken hebben met langdurig overmatig zweten.
IJzergebrek is voor iedereen slecht nieuws. De meeste mensen worden zich hiervan bewust wanneer ze zich voortdurend ongewoon vermoeid voelen. Vermoeidheid kan grote schade aanrichten aan het vermogen van een hardloper om door te gaan en kan zelfs korte, eenvoudige runs aanvoelen als lange, moeilijke runs. Tenzij u een ijzertekort heeft, is het echter onwaarschijnlijk dat het aanvullen met ijzer veel voordelen met zich meebrengt. In feite kan overmatige ijzerophoping in het lichaam weefsels en cellen vernietigen.
Met al dat gezegd hebbende, als je ijzerniveaus zelfs een beetje laag zijn, moet je overwegen een ijzersupplement te nemen. IJzerhoudend sulfaat is uw beste keuze. Mannen moeten streven naar 10 milligram per dag, en vrouwen moeten streven naar 15. Omdat Adidas Superstar Womens ijzer een cruciale rol speelt bij het leveren van zuurstof aan de spieren, wordt aangenomen dat het helpt om VO2max te verbeteren, wat op zijn beurt de prestaties kan verbeteren.
Wat betreft hoe en wanneer ijzersupplementen te nemen, dat kunt u het beste aan uw arts overlaten, dus maak een afspraak en krijg een advies op maat.
Net als ijzersupplementen is calciumsupplementen een beetje een allegaartje voor iedereen, en hardlopers zijn geen uitzondering. De meeste mensen begrijpen de correlatie tussen calcium en botdichtheid.
Lage calciumspiegels kunnen leiden tot osteoporose en osteoporose kan het einde van uw loopdagen voorgoed betekenen. Daarom is dit niet iets om lichtvaardig te nemen.
De overgrote meerderheid van de mensen krijgt echter meer dan voldoende calcium in hun voeding. Wat meer is, is dat studies suggereren dat Nike Internationalist Mujer calciumsuppletie het risico op cardiovasculaire problemen, waaronder hartaanvallen, kan verhogen.
Hoewel het onwaarschijnlijk is dat je calciumsupplementen nodig hebt, is de kans groot dat je kunt profiteren van vitamine D-supplementen. Volgens een studie uit 2008 van de in Dallas gevestigde Cooper Clinic, heeft 75 procent van de hardlopers vitamine D-tekort. Vitamine D helpt het lichaam calcium uit voedsel op te nemen, dus een meer praktische manier om botten sterk te houden en stressfracturen af ??te wenden door te rennen, kan zijn om vitamine D-supplementen aan de mix toe te voegen.
Als u ervoor kiest om dit te doen, blijf dan bij de D3-vari?teit, de natuurlijke vorm van de vitamine, en overschrijd niet 4.000 IE of 100 microgram per dag.
Ik breng hier de laatste tijd veel tijd door, maar ik hield niet altijd van yoga.
Ik had Nike Air Pegasus 83 Donna veel yogastudio's in New York geprobeerd, en ze waren allemaal prima, maar er was geen plek waar ik graag naar terug wilde keren. Sommige waren te snel of te moeilijk, sommige waren te pretentieus en sommige waren gewoon niet geschikt voor mij.
Ik begon in september paniekaanvallen te krijgen en mijn therapeut en Alicia bleven beiden yoga grootbrengen. In eerste instantie denk ik dat ik bang was dat ik een snikkende rommel op de mat had gekregen, dus ik was terughoudend om het opnieuw te proberen, maar uiteindelijk probeerde ik Laughing Lotus in januari en yoga was deze keer gewoon veel beter voor mij.
Ik ben meer afgestemd op mijn ademhaling. De afgelopen maanden ben ik regelmatig gaan mediteren en dit heeft enorm bijgedragen aan yoga. Ik doe meestal vinyasa yoga, wat adem-gesynchroniseerde beweging is, dus met betere vaardigheden Adidas Superstar Mujer in het focussen op mijn ademhaling is yoga veel gemakkelijker gemaakt dan voor mij het verleden tijd was.