De achillespees is de grote pees aan de achterkant van de enkel. Het bevestigde de kuitspier aan het hielbeen. Omdat deze pees veel gebruikt wordt tijdens hardloopoefeningen, lijden veel lopers af en toe aan veel lopers omdat de pees gedwongen wordt te hard te werken. Dit is het meest waarschijnlijk wanneer u uw trainingsregime Nike Air Max 90 Homme wijzigt of als u niet het juiste hardloopschoenen draagt ??dat uw voet op de juiste manier ondersteunt en laat bewegen zoals het hoort terwijl u rent.
In dergelijke gevallen kan zich zelfs littekenweefsel vormen over de achillespees. Het littekenweefsel, dat veel minder flexibel is dan de pees zou moeten zijn, kan scheuren of scheuren met verder overmatig gebruik. Hier in dit artikel zullen we kijken naar twee van de meest voorkomende medische problemen die kunnen optreden met de achillespees: peesontsteking en een peesruptuur.
Achillespeesontsteking
Deze aandoening wordt veroorzaakt wanneer de achillespees, gevonden achter de enkel, ontstoken of ge?rriteerd raakt. Dit is een veel voorkomend letsel wanneer de pees overmatig wordt gebruikt, zoals door hardlopen, vooral bij degenen die eerder niet aan dergelijke oefeningen waren Nike Air Max Command Mujer gewend.

De twee meest voorkomende redenen voor een persoon om aan achillespeesontsteking te lijden, zijn een gebrek aan flexibiliteit of overpronatie, waarbij de voet te veel buigt tijdens het rennen en de neiging heeft om naar de zijkant te gaan, waarbij de pees wordt benadrukt, zodat als deze ontstoken raakt. ontstoken zwelt het op en wordt het pijnlijk. Er kunnen ook lichte tranen optreden die ook in de achillespees optreden; deze tranen maken een breuk van de pees waarschijnlijker. De pijn van achillespeesontsteking kan op elk punt boven de pees worden gevoeld, maar is meestal te voelen net boven de hiel. De enkel kan ook stijf zijn en roodheid en warmte kunnen worden gevoeld. Als u het gebied aanraakt, kunt u een knobbeltje voelen als zich littekenweefsel heeft gevormd over de achillespees.
Achillespeesontsteking wordt meestal Nike Air Vapormax Mens veroorzaakt door overbelasting van vermoeide en gespannen spieren, misschien door te trainen op spieren die niet goed zijn opgewarmd, of door de afstand die u te dramatisch loopt te vergroten. Te veel hardlopen of heuvellopen kan ook helpen om achillespeesontsteking te cre?ren. Pijn wordt meestal vroeg in deze activiteiten gevoeld als de achillespees wordt benadrukt.

Hardloopschoenen met onvoldoende flexibiliteit kunnen de achillespees ook belasten, zodat deze niet goed kan rekken en in plaats daarvan wordt gedraaid en gestrest. Mensen wier loop hun voet te ver naar binnen laat roteren, zijn ook bijzonder gevoelig voor het ontwikkelen van achillespeesontsteking.

Slechts 5 seconden van mijn PR? Ik neem het. Ik weet dat als ik een beetje opgescheept was, ik waarschijnlijk had kunnen PR ... maar ach. Ik gaf de race mijn beste kans, en ik Adidas Superstar Femme ben blij met de tijd.

Bijgewerkt om toe te voegen: volgens offici?le resultaten was mijn tijd eigenlijk 23:48. Ik ben er nog steeds blij mee - vooral omdat ik daarmee 6e ben geworden in mijn leeftijdsgroep! (En dat is uit 79, niet 7.)

Naderhand herkende iemand me van mijn blog en hij zei dat deze blog hem vorig jaar door de NYCM-training heeft geholpen, terwijl hij trainde voor zijn eerste marathon. Met hulp denk ik dat hij bedoelt dat hij ook ijsbaden met bier begon te nemen.

En toen zag ik deze kerel in een bananenkostuum en ik achtervolgde hem in feite door de gymzaal om een ??foto met hem te maken.