Laat me je een verhaal vertellen over de foto hierboven, genomen direct na het verlaten van de mile 8 hulppost bij de Black Canyon 100K.

Wat voor het blote oog misschien niet duidelijk is, is dat ik me vreselijk voelde. Sterker nog, ik voelde me vreselijk sinds de eerste paar stappen aan Nike Air Max 270 Dámské het begin van de race. Als ik het moest beschrijven, zou ik je vertellen dat absoluut niets pijn deed, maar alles voelde absoluut veel moeilijker dan het zou moeten. Het zou zijn alsof je je voet helemaal op het gaspedaal in je auto drukt, maar de eerste versnelling niet haalt. Ik heb het een paar keer eerder willekeurig laten gebeuren, meest recentelijk bij de Overlook 50-miler afgelopen september. Het leidde tot mijn eerste DNF bij mijn eerste 50-miler, de race die een lakmoesproef moest zijn voor of mijn lichaam ooit de 'langere ultra-afstanden' zou kunnen afleggen. Vanuit het oogpunt van resultaten was die test niet bepaald gunstig voor mijn succes bij Black Canyon 100K en daarbuiten.

Mentaal gezien is het ongelooflijk overweldigend en ontmoedigend om je abnormaal uitgeput en uitgeput te voelen tijdens mijl 8 van een race Nike Air Pegasus 89 Femme van 62 mijl. Bij Overlook 50-miler liet ik dat overweldigde gevoel knagen en groeien totdat ik tegen mijl 37 er volledig van overtuigd was dat ik onmogelijk door de resterende Nike Air Presto Donna 13 mijl kon worstelen. Dus stopte ik en in de daaropvolgende weken kreeg ik er spijt van dat ik mezelf en mijn droom van een finish van 50 mijl had opgegeven, waardoor ik een hele zomer aan training door de put gooide.

De geest is behoorlijk krachtig. Als je ergens in gelooft, verander je dat iets in je eigen realiteit. Je kunt ook geloven dat je onmogelijk nog een stap kunt zetten, en het zal waar worden. Dat is de reden waarom ervaren ultralopers altijd de kracht van een positieve houding prediken en geloven dat je KUNT. Je moet onwankelbaar zijn in dit geloof, want hoewel het gemakkelijk is om in jezelf te geloven als je je fris voelt, wordt de grens tussen geloven en niet geloven flinterdun en dun als de vermoeidheid begint.

Een ander ding dat ervaren ultrarunners altijd zeggen, is dat het niet uitmaakt hoeveel mijlen Adidas Zx 750 Hombre je al hebt gelopen, ongeacht hoe donker en diep in de strijd je je bevindt, als je maar doorgaat, zal je dag uiteindelijk omdraaien en zul je merken dat je rent sterker dan je je een paar uur eerder had kunnen voorstellen. Het is onbegrijpelijk en het tart alles wat je dacht te weten dat vermoeidheid een lineaire progressie is van continue achteruitgang, maar het is waar.

Dus mijn blog is ge?volueerd naar meer hardlopen / fitness / leuke dingen die ik de laatste tijd doe in NYC / en elders blog, maar het wordt nog steeds Losing Weight in the City genoemd.

Want toen ik het zo noemde, dacht ik niet dat ik drie jaar later zou bloggen en dat het zo'n groot deel van mijn leven zou worden. Ik ben helemaal in orde met - en ben eigenlijk dol op - hoe het is ge?volueerd, maar ik heb de laatste tijd nagedacht over het terugbrengen Nike Tanjun Damen van een deel van het gesprek over afvallen ... Ik weet dat veel mensen worstelen met gewichtsverlies, en goede god, ik heb er natuurlijk zelf jaren mee geworsteld. Ik krijg ook nog steeds veel vragen over afvallen.

Ik denk erover te praten over eten, fitness, lichaamsbeeld en al het andere waarover je wilt praten - uit mijn ervaring en wat ik heb geleerd. (Voeg disclaimer hier in: het enige wat ik professioneel kan doen, is uw Facebook-berichten schrijven en optimaliseren. Neem contact op met een gezondheidsdeskundige voor medisch advies.)