De wandelstok bestaat al sinds ... nou ja, sinds boomtakken op de grond vielen. In de loop van de tijd is de basiswandelstok uitgegroeid tot geproduceerde Nike Air Max Command Uomo wandelstokken. Deze wandelstokken werden een essentieel stuk uitrusting voor wandelaars. Aangezien trailrunning populairder is geworden, hebben we een grote verschuiving gezien in het ontwerp, het gewicht en de stijl van trekkingstokken voor het cre?ren van een trailrunning pole. Tegenwoordig is het moeilijk om foto's te vinden van een trailrace die niet ten minste een paar paar trailrunningstokken bevat. Hier zijn een paar redenen voor, dus voordat we ingaan op de beoordeling van trailrunningpalen, laten we het hebben over waarom je misschien een paar in je arsenaal wilt.
Waarom zou u overwegen wandel- / trailrunningstokken te gebruiken?
Handhaaf tempo - Mijn langlaufcoach van de middelbare school zei dat we ons moesten concentreren op het sneller bewegen van onze armen en dat onze benen zouden volgen. Ik gebruik dit advies Nike Air Max Command Homme nog steeds, bijna 20 jaar later. Hoewel ik zelden over de paden sprint, ben ik afhankelijk van het ritme van de stokken om me doelgericht vooruit te helpen. Dit helpt op hellingen die niet echt hardlopen en op vlakkere stukken kan ik mijn benen gewoon niet overtuigen om te rennen ... de stokken houden me in een redelijk tempo in beweging omdat mijn armen constant in beweging zijn.
Effici?nt klimmen - Als je zonder palen bergop gaat, valt al het werk op je benen en krijgen je quads / hamstrings een pak slaag. Wanneer je polen aan deze vergelijking toevoegt, heb je plotseling de kracht van je bovenlichaam die je helpt. In plaats van afhankelijk te zijn van je onderbenen om je omhoog te duwen, kun je je armen / schouders gebruiken om jezelf omhoog te trekken.
Navigeren door technische afdalingen - De gemakkelijkste manier om jezelf Adidas Gazelle Mujer overeind te houden, is door een ander contactpunt tussen jou en het pad toe te voegen. Kijk maar eens hoe gemakkelijk honden op technisch terrein navigeren met vier poten om tussen te balanceren! Polen kunnen dit voor u doen! Als je stokken bij je hebt als je een rotsachtige route afrijdt, kun je ze gebruiken om op te leunen terwijl je voeten vaste grond vinden. Deze techniek is ook handig bij het oversteken van rivieren of balanceren op boomstammen.
Wat zijn enkele nadelen van trekking- / trailrunningstokken?
Training vereist - Ja, het concept van het gebruik van stokken lijkt vrij eenvoudig, maar het is even wennen. Als je een positieve ervaring met stokken wilt hebben, wil je eerst met ze trainen voordat je besluit ervan afhankelijk te zijn - kom niet op de racedag met nieuwe stokken en zonder ervaring, dat is het recept Adidas Eqt Support Adv Hombre voor een slechte tijd! Werk je een weg om ze te gebruiken met kortere runs en wees niet bang om ze te gebruiken tijdens de training, zelfs als je ze niet echt * nodig * hebt. Dit zal helpen bij het opbouwen van kracht en spiergeheugen voor de racedag. Er is ook een goede en een verkeerde manier om een ??paal te gebruiken en het is allemaal hoe je je pols in de riem wikkelt. Het doel van de riem is dat u uw arm erin kunt laten rusten en de paal met uw volledige arm kunt bedienen in plaats van afhankelijk te zijn van de dodelijke greep van uw hand. Bekijk de foto's in de recensie hieronder voor close-up foto's van de juiste manier om de riemen te gebruiken om ervoor te zorgen dat je de meeste effici?ntie uit je stokken haalt!
Extra uitrusting - Het is onwaarschijnlijk dat je je stokken 100% van de trailrace of het avontuur waar je op weg bent nodig hebt. Dit betekent dat je een plaats en een manier nodig hebt om ze op te bergen wanneer ze niet worden gebruikt. Veel trailrunning-stokken zijn inklapbaar of telescopisch, dus je kunt ze kleiner maken voordat je ze in / op je rugzak stopt. Dat kost echter tijd en energie. Soms is het gemakkelijker om beide stokken eenvoudig in één hand te plaatsen en ermee naast je te rennen. Vergeet niet om uw omgeving en andere trailgebruikers in de gaten te houden wanneer u dit doet!
Racebeperkingen + complicaties - Als je hoopt met je polen te racen, controleer dan eerst het wedstrijdreglement voordat je een wedstrijddagstrategie gaat volgen. Sommige races staan ??geen palen toe, terwijl andere dat wel toestaan, maar vereisen dat je ze bij je draagt ??om te beginnen [niet ophalen / afzetten met dropbags of crew]. Deze regels zijn meestal vrij duidelijk opgesteld, lees gewoon door en plan vooruit. Als je je stokken gebruikt in een race, let dan goed op de hardlopers om je heen, vooral als de meeste Adidas Zx 850 Hombre hardlopers stokken hebben. Het is buitengewoon eenvoudig om palen door elkaar te halen, een andere hardloper te laten struikelen of om met een wilde paal gestoken te worden.
Persoonlijk heb ik altijd stokken bij de hand voor grote avonturen. Ze beginnen meestal vastgebonden aan mijn rugzak, waar ze wonen totdat ik ze nodig heb. Ik zal ze gebruiken wanneer ik een steile klim begin of wanneer ik voel dat mijn benen vertragen. Het heeft me een tijdje geduurd om op de trail running pole-trein te stappen, maar nu ik hier ben, ben ik behoorlijk toegewijd. Laten we dus, zonder meer geklets, in de recensie springen voor enkele van de beste trailrunning-stokken die momenteel op de markt zijn!