De laatste week van 2018 was een week van primeurs. Op zondag heb ik Nike Air Vapormax Damen vier en een halve mijl gerend. Het was de langste run in meer dan twee keer zoveel Nike Air Max 1 Womens maanden. Ik zou een paar dagen eerder twee keer achter elkaar hardlopen, wat de eerste keer was dat ik dat deed zolang ik me kan herinneren.

Dit was een jaar van babystapjes.

In de eerste helft van het jaar struikelde en mopperde ik door de knie van de hardloper en grote levensveranderingen waardoor ik me alleen en gebroken voelde, letterlijk en figuurlijk. In de zomer had ik een echte vriend die me hielp mijn 'funk' te noemen naar wat het eigenlijk was, en ik reikte naar dierbaren en zocht medische hulp. In juli schreef ik over mijn worsteling met blessures en depressies, en de dingen begonnen op te zoeken.

Maar er was nog veel werk te doen. Vervolgens probeerde ik de fysiotherapie opnieuw op te starten, mijn medicatie af te stemmen en mijn Nike Air Max 720 Damen zelfvertrouwen in de therapie aan te pakken. Ik werd ijverig in het opnieuw uitvoeren van Nike Air Max 2017 Womens mijn oefeningen. Ik fietste en liep en rustte. Ik nam mijn medicijn 's nachts, zodat ik rustiger kon slapen. Ik verwoordde de dingen die ik deed om vooruitgang te boeken met mijn lichaam en in mijn loopbaan. En hoewel ik langzaamaan steeds meer mezelf begon te voelen, benijdde ik nog steeds mijn kamergenoten die hun schoenen altijd konden aantrekken en de deur uit konden draven. Ik vermeed races en sociale evenementen met andere atleten die door herstel sprintten en plotseling dubbele cijfers konden rennen, of degenen die elke maand ultramarathons liepen.

Het was vooruitgang en het ging langzaam. In de herfst ging ik hardlopen. Twee minuten langzaam joggen met één minuut lopen, vijf keer door. Ik liep tien minuten, misschien twee of drie keer Adidas Nmd Femme per week. Het voelde zo goed, maar het voelde komisch aan. Hoe kan ik dit hardlopen noemen? Mijn kamergenoten waren zo enthousiast voor mij en zouden hun vreugde uiten als ik thuiskwam, maar ik zou hun opmerkingen afwijzen. Mijn frustraties leken alsof ze nooit zouden verdwijnen.

Een andere kanshebber in de snelheidscategorie is de New Balance FuelCell Rebel, die een unieke "vin" heeft aan de buitenrand van de schoen waar de meeste van de snelste hardlopers het eerste contact maken. Dit extra stukje schuim biedt hardlopers een soepelere landing en leidt ze ook effici?nt naar hun tenen voor de snelste afzet.

De Brooks Ghost 12 werd dit jaar voor de achtste keer door Runner's World erkend als Editor's Choice-schoen. Waarom staat het zo consequent op hun lijst? De veelzijdigheid is onge?venaard. Testers droegen Ghosts voor speedwork, Nike Air Max Motion 2 Donna tempo-runs, lange-afstands-runs en meer en de schoenen waren even comfortabel tijdens elke activiteit.

Overpronators roepen overal om hun paar ASICS GT-2000 wanneer ze worden uitgebracht - en terecht! De GT-2000 biedt eersteklas stabiliteit zonder aan comfort in te boeten. Deze achtste versie van de schoen is opnieuw ontworpen om de soepelste rit tot nu toe te bieden, volgens testers van Runner's World.

Bekijk hier de hele 2019 Runner's World Fall Shoe Guide! Je kunt de topkeuzes die we hier hebben genoemd vinden, evenals alle andere eervolle vermeldingen uit de Runner's World-gids. Of bekijk onze volledige collectie hardloopschoenen voor heren en hardloopschoenen voor dames!