In zekere zin begint dit verhaal voor mij eigenlijk in 2009. Ik had me gekwalificeerd om de Western States 100 te leiden nadat ik derde was geworden in de JFK 50 mijl van 2008. Helemaal niet voorbereid om als 24-jarige 100 mijl te rennen, maar wie laat zo'n kans voorbijgaan? Ik bracht de lente door met mijn beste gok op training, waaronder de North Face Endurance Run 50 mijl, in Bear Mountain State Park in mei. Hier kwam ik voor het eerst in aanraking met hoe echt technische oostkustpaden zouden kunnen zijn. Zeven uur na de race zat ik op mijl 27 en besloot ik het een dag te noemen. Als ik was doorgegaan, denk ik dat die beslissing hoe dan ook voor mij zou zijn genomen omdat ik de uiterste tijden voor de laatste paar controlepunten Nike Air Presto Damen omzeilde.
Rond dezelfde tijd dat ik op mijl 27 in de auto van Nike Air Max Sequent 2 Damen mijn vriend stapte, finishte (en won) Nikki Kimball de race van 50 mijl.
Een maand later, nu juni 2009, rende ik de westerse staten opnieuw een beetje over mijn hoofd. Deze keer slaagde ik er echter in om de zaken om te draaien en eindigde in 28:09, en ik was onder de indruk van de vrouwen aan de top die dag. Anita Ortiz, Krissy Moehl, Beverly Anderson-Abbs en opnieuw Nikki Kimball op de 4e plaats.
Hoewel ik haar nooit persoonlijk heb ontmoet, was het gemakkelijk te zien: Nikki zat in een andere competitie. Ze was een pionier en een legende en iedereen die ultralopen volgde, wist dat als ze aan de start stond, de mannen en de vrouwen die dag op hun hoede waren.
In de loop van de volgende jaren veranderden mijn ultralopende dagen meer in triatlondagen en door mijn carrière als professioneel triatleet moest ik meer op de weg rennen. Adidas Zx 700 Damen Mijn kilometers waren sneller en mijn benen werden sterker, maar mijn hart lag altijd op de paden en ik genoot ervan de carrières van de beste vrouwen in ultralopen te volgen. Ik verwelkomde elke pauze in mijn triatlonseizoen voor een kans om op de paden te spelen en een race in te springen. Tot mijn geluk werd ik sterker en fitter op de paden en rende sneller dan ooit tevoren. Ik kom hier op een dag echt op terug, vertelde ik mezelf steeds weer.
Toen Finding Traction uitkwam, was ik gebiologeerd. Het pad, het verhaal, Nikki's moed, alles! Ik verwelkomde de documentaire als een kijkje in het snelste know time (FKT) -proces. Na het horen van verhalen van Jennifer Pharr Davis en andere avonturen door de wandelaars, had ik altijd al meer willen weten, maar dit was de eerste echte glimp die ik kreeg in een recordpoging. Samen met de inspiratie zat ik vast aan een gevoel dat ik niet helemaal kon schudden: dat dit sneller zou kunnen ... dit record was te verslaan.
Ik weet niet helemaal zeker welke synapsen in mijn brein niet goed lukten om dat te laten denken, maar dat deed ik. Ik had het gevoel dat deze FKT-business anders was dan een straight ultra. Het was een real-life Amazing Race-situatie, en daar ben ik goed in. Ik ben goed in het maken van mijn huiswerk en ik ben uitstekend in het echt, echt voorbereid zijn. Ik ben ook Adidas Superstar Uomo geweldig in het nadenken en omgaan met alles wat naar me toe wordt gegooid. Ik ben goed in logistiek en mijn lichaam houdt dag na dag stand.
Laten we eerlijk zijn, elke belangrijke wijziging in uw levensstijl zal in het begin een beetje overweldigend lijken. Gelukkig hoef je de pizza niet voor altijd uit je leven te snijden om enorme stappen te zetten in de richting van zelfverbetering. Het is ook goed als je niet alles begrijpt over kombuchathee of iets anders dat je al hebt gehoord op die voedingspodcast.
Dit zijn vijf afhaalrestaurants die ik heb opgepikt van mijn gezonde en aanhoudende gewichtsverlies van 20 pond, dat je misschien niet helemaal naar je einddoel brengt, maar het is een gemakkelijke plek om te beginnen.
Ja, je denkt misschien 'duh' als je ze leest, maar als je eerlijk bent tegen jezelf, ben je dan echt waakzaam Nike Air Max Sequent 2 Donna over deze dingen? Ik was het zeker niet!