Ik ben altijd iemand geweest die op zoek was naar een uitdaging. Er is gewoon iets dat ik leuk Nike Air Max 90 Mujer vind om een ??moeilijk doel op te zetten en vervolgens hard te plannen en eraan te werken. Ik heb me recentelijk gericht op trail-ultras en Spartan-races. In juli voltooide ik mijn Spartaanse trifecta door een Spartaanse sprint te rennen met mijn man. Toen kwam ik thuis, gedoucht, geslapen voor een uur en nam deel aan een lokale Nike Cortez Femme nachtelijke run van 12 uur die ik won, waarbij ik ook alle jongens versloeg en een baanrecord neerzette. Ik had zoveel plezier met alles (eerlijk gezegd, ik zweer het), en met het zijn rond mijn twee stammen.

Ik vind dat zowel ultra- als Spartan-races een unieke reeks uitdagingen bieden binnen een even unieke cultuur, en door beide te combineren, heb ik mijn conditie verbeterd en andere aspecten van mijn leven positief be?nvloed. In deel één van deze tweedelige serie ga ik het hebben over de verschillen tussen Spartan en ultra.

Misschien is het eerste wat je opvalt als verschil tussen Spartans en echografie de menigte aan de startlijn. Spartaanse menigten neigen een kleine hype te zijn, misschien zelfs neigend naar 'razernij'. Dit is tenslotte Sparta. Er zijn DJ's die luide technomuziek pompen, een ceremoniemeester om iedereen wakker te Nike Air Max 720 Damen schudden, en het laatste wat je doet voordat je de start verlaat om door een wolk van rook een enorme heuvel op te rennen, is een groepscant roepen: "AROO, AROO, AROO !”

De ultra menigte is meestal een beetje meer chill. Hoewel er vanaf het begin zeker opwinding is, zou ik zeggen dat het veel ingetogener is. Af en toe kan iemand een strijdkreet geven, zoals Scott Jurek in de westelijke staten, maar nooit als een geco?rdineerde groep. Ik merk dat ik bij beide startlijnen thuis kan zijn en energie en een goed gevoel kan trekken, zelfs met de zeer verschillende benaderingen.

Deserae lacht allemaal terwijl ze de emmer draagt ??tijdens de Spartan Race.
De obstakels en omgeving

Laten we eerlijk zijn, zowel in Spartan als in ultra-racing ben je je eigen grootste obstakel. Het is onvermijdelijk dat je op een punt komt dat je moe en pijnlijk Nike Air Max Tavas Femme bent, en elke combinatie van koud, warm, nat, vies, zweterig, stinkend en bloederig. Alleen mentale kracht geeft je de kracht om door te gaan. Alle andere obstakels in de twee evenementen zijn heel verschillend.

Spartaanse obstakels worden meestal door de mens gemaakt, meestal op een locatie in skiresort-stijl. Dit is goed omdat duizenden Nike Air Presto Damen mensen erdoorheen gaan, zichzelf over muren gooien en in het algemeen dingen verscheuren ... niet zo geweldig voor behoud van de wildernis.

Bij ultraracen zijn de obstakels natuurlijker; bomen, rotsen, wortels en bergbeklimmingen. De locaties zijn meestal meer afgelegen en wild. Veldlimieten en regels zoals diskwalificatie voor zwerfvuil worden ingevoerd om de wilde plaatsen die we verkennen te beschermen.