Nou dat is mij vorig jaar overkomen op de UROC 100k in Auburn, CA. Het was mijn tweede UROC-evenement en ik ging terug om te kijken of ik een plek beter kon plaatsen dan de 4e overall die ik het jaar ervoor had genomen. Ik was er zo van overtuigd dat ik zelf WIL herstellen na het uitvoeren van de Leadville 100 in Colorado, slechts 4 weken eerder.

De realiteit was dat ik niet snel genoeg kon herstellen. Ik begon met UROC en terwijl ik me de eerste 50 km geweldig voelde, begonnen de dingen na mijl 35 te ontrafelen. Het volgende wat je weet was dat ik Nike Air Max Zero Damen oververhit raakte, kramp en bij mijl 55 was klaar om het een dag te noemen. Ik herinner me dat ik door het hulpstation van Cool Fire Station rende en tegen mijn bemanning zei: "Ik loop deze lus en kijk hoe het gaat." Ongeveer 3 mijl binnen stapte ik bijna op twee grote opgerolde ratelslangen die in het midden van de trailzijde lagen naast elkaar. Het was alsof ze een praatje maakten en wachtten op een uitgeputte en mentaal gefrituurde ziel om hun giftige tanden in te laten zinken. Godzijdank dat ik ze zag voordat dat kon gebeuren. Toen ik van de staart sprong, kwamen ze tot leven! Hun rammelaars beefden wild om me te waarschuwen dat ze zeer alert waren. Geen zorgen, ik dacht, ik ben klaar. Deze race is voorbij. En het was. Ik liep voorzichtig terug naar het hulppost en begon het een dag te noemen. Ik geef toe dat ik teleurgesteld Nike Air Zoom Pegasus 33 Femme was in mezelf omdat ik zo hard had gerend en toen was gestopt. Ik dacht waarom dacht ik dat het een goed idee was om zo snel na het rennen van Leadville een race te lopen. Nou, dat is het probleem, ik heb er echt niet over nagedacht.

De Australische middellange afstand Herb Elliott (een van 's werelds beste) die vier minuten voor de mijl brak maar liefst 17 keer zei: "Motivatie moet niet gebaseerd zijn op geld, roem of glorie. Als dat de motivatie van de atleten is om te concurreren, zullen ze helaas teleurgesteld zijn als ze tekortschieten. ”Hij geloofde dat de puristische vorm van motivatie moest worden verdreven uit een verlangen om ZELF TE VERBETEREN! Toen het op zijn eigen wedstrijden aankwam, zei hij: "Ik ga dit zo hard als ik kan doen omdat het me een beter persoon zal maken." Elliot ging dus boven motivatie. Atleten Adidas Zx Flux Mujer zullen het hebben over de noodzaak om zichzelf voor en tijdens de competitie naar het breekpunt te duwen, omdat ze denken dat dat is waar concurreren om draait, en dat is wat nodig is om een ??winnaar te maken. Maar moet de noodzaak en validatie van fysieke uitputting of extreme pijn het meetinstrument zijn dat wordt gebruikt om je goed te voelen over je training of je race?

Ik denk dat Herb gelijk had. Als we kunnen evalueren waar onze motivatie vandaan komt en het meer baseren op een kans om deel te nemen aan de ervaring en gebruiken wat we leren om ons te verfijnen, dan kunnen we ons voorbereiden op het best mogelijke resultaat.

Gistermorgen zat ik met Austin en een paar vrienden in de bus terwijl de regen het metalen dak goot. We hadden het over het ontbijt dat ik aan het maken was, muziek waar we de nacht ervoor naar luisterden en de transcenderende Nike Air Presto Womens meditatieve staat die beweging - in het bijzonder dans - kan bieden onder bepaalde omstandigheden, na een bepaalde tijd, onder een bepaalde mindset. We noemden het voeding. Voedende voeding voor het hele lichaam en de ziel. Een ander soort voeding dan wat er bijna dagelijks in mijn gesprekken opkomt sinds ik voedingstherapie bestudeer. Maar een belangrijke voeding toch.

Omdat ik het grootste deel van mijn leven danseres ben geweest, ben ik intiem bekend met dit soort voeding. Maar dansen, zo heb ik ontdekt, is niet de enige plek om het onder te dompelen. Het lijkt erop dat rennen een even krachtige bron is ... als je het toestaat er een te zijn. Het is niet zo eenvoudig als het klinkt. Vaak is het letterlijk een stapje terugdoen van alles waarvan je denkt dat rennen is - alle labels verwijderen van wat een run betekent, wat het Nike Air Max 270 Dames betekent om een ??hardloper te zijn ... helemaal tot zelfs het verwijderen van de handeling van het rennen als een vorm van oefening. En gewoon rennen beweging laten zijn. Op dezelfde manier is die dans beweging. Laat het in feite dans zijn. Of, nog eenvoudiger, laat het zo zijn.